2010-05-08

Ett steg till höger...

...eller ett steg till vänster. Oavsett vilket håll steget togs åt så tog jag ett stort kliv utanför min "comfort zone" idag när jag skulle köra mitt Body Combat pass. Alla gruppträningsinstruktörer skulle testa att inleda ett pass med "Huvud axlar knän och tår knän och tår" någon gång. Aldrig har min kropp darrat så som den gjorde idag. Men, att få med 36 förvirrade deltagare i det här, det kändes gott. Det var en hel del skeptiska och frågande blickar, sedan asgarv och tillslut var alla med och huvudaxlarknänochtårade av hjärtans lust.

Idag öppnade jag en bok jag fick av en vän i februari. Jag har bara gått omkring och varit väldigt glad över att jag fått den, men har ännu inte haft tid att läsa den. Idag skulle jag börja. Vilken trevlig överaskning jag fick. Där fann jag en kort handskriven text. Den värmde i hjärtat.

Imorgon ska jag till stadens centrum och kika efter ett par skor. Eller kanske flera. Men jag SKA hitta ett par träningsskor iallafall.

"Ge mig mod att acceptera det jag inte kan förändra, ge mig styrka att förändra det jag kan"

2 kommentarer:

  1. Sandra du var bäst!!!
    Fick mig ett gott skratt när du började köra huvud, axlar, knä och tå. Underbart att du bjuder på dig själv. I love it!!
    Kram! Lena

    SvaraRadera
  2. "Mod att acceptera det jag inte kan förändra"- Det var ett tag sedan jag hört/sett de orden! Vilken fin påminelse men framför allt vilken kraft de orden har. Tack/ N

    SvaraRadera