2010-05-11

Lunchrast...

...det är mums. Grillad kyckling och grekisk sallad på menyn. Ja, jag skrev sallad. Jag försöker bli en bättre människa. Hade jag inte tyckt så sjukt mycket om kött och inte fått så ont i magen av fibrer och grönsaker så hade jag blivit vegetarian på en gång. Men jag klarar inte det.

Hmpf, det blir ingen tävling den 22:e Maj för mig. Min kära, fina axel vill inte riktigt bli på gott humör än. Men jag misströstar inte. Den sitter iallafall fast, det är jättebra tycker jag.

Jag läser ju nu och då lite olika blaskor och för ett tag sedan så skrevs det aldeles (om någon vet hur det stavas, snälla upplys mig) väldigt mycket om kubmaneten. Det finns, som ni kanske märkt, en hel del saker som stör mig när det gäller hur journalister uttrycker sig. Nämnda kubmanet titulerades "dödsmanet" och i nästa mening skrevs att den attackerade oskyldig flicka. Mig veterligen har maneter ingen hjärna och de väljer inte medvetet hur de ska simma. De följer med de varma strömmarna. Egentligen borde jag inte bry mig, men det retar mig att det skrivs så här. Alltså, för helvete, människan mördar av ren lust, så tillskriv inte ett stackars djur våra äckliga egenskaper.

Ja, det är jättehemskt att folk dör av nässelgiftet som manetens tentakler är utrustade med. Det är fruktansvärt för de familjer som drabbas. Och nej, jag kanske inte har sådär våldsamt stora problem i mitt liv eller viktigare saker att tänka på, jag är ganska nöjd och glad med det jag har. Men jag tycker att det måste finnas någon form av gräns för den här skräckpropagandan som OKUNNIGA journalister ges utrymme att skriva. Dödsmanet (kubmanet), dödsval (späckhuggare), dödslek (trainsurfing, jävligt korkad lek dock). Det blir inflation i orden, de blir urvattnade och tappar sin betydelse och innebörd. Var rädd om orden, de är svåra nog att använda, så försök åtminstone att använda dem rätt.

För övrigt ska jag vara ledig ända till måndag. Rena semestern. Blir helt fladdrig i magen. Vet inte riktigt vad jag ska fylla tiden med, men det blir iallafall lite bodyattack-övande. Ska ha mitt första ba-pass på väldigt länge imorgon. Jag har så smått börjat skifta i grönt nu. Lite nervös. Men det ska bli väldigt roligt.

Dagens tips: Mango-passionfrukt smoothie. MÖMS!!!

1 kommentar:

  1. Kom hit vetja, om du ändå är ledig. Jag och Emma är också lediga hela veckan.

    Alldeles, stavas det för övrigt.

    SvaraRadera