2010-01-05

Nytt försök..

Jaja, jag provar igen. Hade iaf goda intentioner när jag skrev förra lååånga inlägget. Jag har en tendens att ha lång startsträcka, men brukar hämta mig på upploppet. Nu tänker jag att jag tar revanch mitt i loppet. Häpp! :-)

Nu är man på banan igen efter ett turbulent 2009. Och för all del en turbulent avslutning på 2008. Kontentan? Det blev hur bra och kul som helst. Vissa små saker var väl inte det roligaste jag gjort... Motorstopp mitt i Stigbergsliden under en körlektion, tutande man i blå Citroën bakom. Hade jag funnit mig då, hade jag klivit ut till mannen och sagt; -du, vi gör så här, Jag sätter mig i din bil och tutar så kan du starta min och köra fram den en liten bit. Men nej, feg är man. Sen var det knäoperation och tanddragning. Resten får jag berätta om vid tillfälle.

Jobbet? Puh, otroligt stimulerande. Har aldrig sett mig som kontorsråtta och nu är man där. Kul? Extremt.

Träningen? Jo, jag och Malin (Wahlberg) är igång igen med vårt hysteriska övande. Vi börjar så sakta gå mot våra bekanta 20 timmar per vecka. Mot en himmel som har nummer sju, inget stoppar oss nu. Moahaha, sköna rim. Men det är ju så otroligt roligt och betalningen man får av medlemmarna på NC (Nordic Club Majorna) är värd varje sekund, minut och timme som man lägger ner.

OCH, jag vill slå ett slag för Melodifestivalen 2010. Jodå, i år igen. Man blir glad. Framförallt vill jag lyfta fram Jenny Silver. Jo, jag är partisk, men jag anser ändå att hon har en av Sveriges mest fantastiska röster, hon klarar det mesta och det, mina vänner, anser jag vara talang. Jag har dessutom fått den stora äran att vara ansvarig för hennes kropp under 4 veckor framåt. Den 6:e februari ska ett konstverk i alla bemärkelser stå på scenen. Röstmässigt, låtmässigt, klädmässigt och fysmässigt. Behöver jag nämna att hon är vacker som en soluppgång. Jag säger bara JENNY for president, el. åtminstone Jenny for Globen.

Ett boktips: De välvilliga av Jonathan Littell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar