2010-06-29

Att köpa...

...bil. Det är en jobbig erfarenhet. Jag blir helt trött av att förhandla och pruta. Dessutom är jag urusel på nämnda moment. Men en 107:a eller Aygo ska jag ha. Så enkelt är det.

BouBou, the man, har blivit stor. Han är en kaxig kille nu. Han klarar sig själv. Han vågar faktiskt stå ensam på balkongen och kika ut. Han kan gå nedför trappor. Men han ser tämligen ynklig ut när han öppnar munnen och man ser små, små sylvassa valptänder som sitter där. Då faller liksom allt det stora. Det är för sött. Jag kan dock informera om att de absolut fyller sin funktion i själva bit/huggmomentet. Har man handen där vid just det tillfället så är det som att leka fakir mellan två spikmattor. Oerhört charmigt.

Bästa vänner. Jag vill meddela att allt, och då menar jag verkligen ALLT, är möjligt. Jag har till exempel lyckats med något jag var säker på att det var helt omöjligt. Alla fysiska lagar säger att det är omöjligt, men tro mig, jag vet... Det går att klämma sig på en hålslag. Illa dessutom. Det går till och med att frambringa ganska kraftigt blodvite, svimattack och nära döden-upplevelse. Jag har extremt hög smärttröskel, men en hålslag höll nästan på att knäcka mig. Bedrövligt!

Dagens tips: "Paparazzi" med Lady Gaga. Fantastiskt bra text. "I'm your biggest fan, I follow you around, until you love me..."

2 kommentarer:

  1. Aygo, Aygo, Aygo!! Nasse vill åka med klass till skuttardagarna.

    SvaraRadera
  2. Lilla Nasse... Kan informera om att Aygo och 107 är exakt samma bil. Öppnar man huven på en 107 så står det Toyota i motorn. Det är karossen som skiljer sig åt.

    SvaraRadera