2010-06-13

Söndag...

...är arbetsfri dag. Hmm, ja, det beror ju lite på hur man ser det. Drygt tre timmar med hård fysisk ansträngning. Har riktigt, riktigt sura muskler i kroppen nu. Men det känns ändå bra, för det var länge sedan jag verkligen kunde anstränga mig hårt på riktigt. Jag trivs när jag känner att hjärtat blir starkare, när hållningen blir bättre, att andetagen blir djupare och ger mer syresättning. En fysiskt stark kropp är en fantastisk boning för själen. När de två är i symbios är livet ganska lätt att leva. De tyngsta problemen känns nästan bara som lite sudd på linsen. Kort sagt, man mår bra.

Idag ska jag äta pizza. Det ska bli fantastiskt gott. Tänk, pizza och fotbolls-vm. Vi snackar fest. Fotboll, fotboll och fotboll. Obegränsat med fotboll i nästan en månad. Supermysigt!

Annars då..? Njae, inget särskilt, lite moln, lite sol, lite regn. Ja, en helt vanlig junimånad. Men nej, det är det ju inte. Nästa lördag ska ju vår kronprinsessa och hennes trolovade gifta sig. Gissa om jag kommer gråta floder. Jag är inte royalist, men jag har ett vekt hjärta. Det blir att ladda med näsdukar alltså.

Vänner, kramas lite mer, det mår vi alla bra av.

Dagens tips: Varm, varm dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar