2010-07-14

Bojkott...

...av Frankrike.

Tyvärr gör det väl ingen skillnad, Sarkosy och bestämmande organ i landet kommer väl ändå köra över folket. Jag är arg, jag är upprörd och jag är illamående.

Hur FAN kan man stifta en lag som säger att det är straffbart att bära heltäckande huvudduk såsom burka eller niqab på offentligt plats?!? Vad hände med alla människors lika värde? Du är värd lika mycket som jag, bara du klär dig som jag vill. I annat fall kommer jag att bötfälla dig.

Vad var det nu färgerna i den franska flaggan stod för? Var det Frihet, Jämlikhet och Broderskap? My ass!!!

9 kommentarer:

  1. Har du läst Tusen strålande solar?

    SvaraRadera
  2. Hur sa är inget svar, ja eller nej är däremot ett svar.

    SvaraRadera
  3. Inte på humör för lekar. Jag svarar hur så om jag vill. Har man ingen lust att ta det, läs ngt annat eller låt bli att kommentera.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Sandra! Jag tror inte heller på assimilationspolitik och tycker att du har rätt i att den förda franska politiken strider mot de mänskliga rättigheterna.

    Jag gillar din blogg by the way./ N

    SvaraRadera
  5. Jösses... Assimilationspolitik. Det var ett klurigt ord. Det tror jag inte att jag någonsin skulle kunna komma på att använda. Vet inte ens vad det betyder. Upplys mig gärna...

    SvaraRadera
  6. Assimilation eller assimilering är den process genom vilken en minoritet helt överger sin egen kultur så att ursprungliga kulturskillnader försvinner. Assimilationspolitik är helt enkelt den politik man bedriver för att detta ska hända eller underlättas.

    SvaraRadera
  7. Tack för det. Det är otroligt hur mycket kunskap det finns hos människor.

    SvaraRadera
  8. Nu blev du upplyst av någon annan än mig, men det gör väl ingenting! Dina ord har samma betydelse som mina ord, dvs samma analys olika ord ; )
    N

    SvaraRadera