2010-04-11

Apa!

Jag säger bara APA! Jag är sur på min axel. Den gör ont. Jävligt ont, och så har den mage att tappa känseln, domna bort och sticka... *muttrar* Jag var av den fasta övertygelsen att det bara är höger sida på min kropp som får ont och skadas, men näpp, vänster axel hoppar ur led. Det är liksom inte ens möjligt, jag har för starka muskler. Men hoppelihopp, utan att jag ens märker det, hopp ur och hopp tillbaka. Är det sjysst? Jag fick inte ens en sportslig chans att inse att den var ur led innan den var i led igen. Men ont, det gör den. Så in i h***ete. Det kunde den bjuda på. Tack, typ.

Men jag vågar inte vara sur på den för länge, då kommer den säkert att hämnas. Så från och med imorgon ska jag bara tänka glada, söta tankar om min axel. Jag ska prata snällt med den och stötta den när den har det jobbigt. Då kanske jag kan börja träna aldeles snart igen. Jag är ju trots allt anmäld till tävling i Varberg den 22:e Maj och då måste jag vara fit igen.

Kan säga att det är lite pill med det igen nu efter en vecka med "återhämtning" efter förra söndagens match. Under uppbyggnaden blev jag stark, gick ned till 63 kg och blev tvungen att äta upp mig innan match. Jag har nu tagit igen all viktförlust med ränta. Pizza och Ben and Jerry's Baked Alaska glass är bra på det viset. Det händer grejer snabbt med vikten när man väl stoppar nämnda delikatesser i munnen. Gör man det regelbundet är resultatet ett faktum innan man ens hinner uttala namnet på glassen.

Har ni märkt att det är vår? Sorry Annelie, här i Göteborg har vi haft strålande sol och 15 grader. Tihi, som man säger.

Dagens tips: Überslabbig pizza med massor av ost och till det fryskall Coca-Cola. MUMS!!!

2 kommentarer:

  1. Tihi på dig själv du.

    Din axel låter som min fot; hoppade först ur led av och till och nu har jag känselbortfall. Husläkaren har kliat sig i huvudet och skickar mig vidare till en ortoped. Spännande fortsättning följer...

    SvaraRadera
  2. Hö, hö, hö, tänk att du hör min axel hela vägen till Stockholm :-).

    SvaraRadera