2010-04-09

Kläder...

...vill jag ha. Massor av nya kläder. Det kan tyckas att jag är ytlig, men jag vill verkligen ha det. Känner ett kliande under huden, som ett svårt abstinens. Det var flera månader sedan jag köpte nytt. Inte ens ett par sneakers har jag lyckats plocka ned från butikshyllan. Men nu skiner solen och då vaknar köpnerven till liv i kroppen. Just i detta nu önskar jag därför att jag var den som vann 215 mille. Jag skulle shoppa och shoppa och gissa vad... SHOPPA!

Man säger att man inte blir lycklig av pengar och shopping. Det är möjligen sant, jag har ingen erfarenhet av det, men jag vill med bestämdhet hävda att pengar löser många problem. För hur det än är så är samhället och villkoren för överlevnad direkt styrda av pengar, vilket i sig är förkastligt. Men jag har ingen som helst lust att protestera i min ensamhet genom att vägra pengar. Eller vägra handla. Jag tror inte amerikanska centralbanken kunde bry sig mindre. Jag vet, jag vet, en kan inte göra allt, men många kan göra lite. Jag kan garantera att mina vänner inte skulle hoppa upp på barrikaderna och trava fram och tillbaka med ilskna plakat om att pengar förstör din hälsa, eller vad det nu kan tänkas stå på dem, bara för att jag skulle be dem vara solidariska med mig.

Därför mina vänner, säger jag igen, jag skulle så gärna ha 215 mille att spendera på vilken skit som helst. Kläder, skor, god mat, smycken, tatueringar, resor, välgörenhet (pengar gör skillnad, HA!), bilar, ja you name it and I'll buy it.

Dagens tips: Bacardi Breezer med Tropical Mango-smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar