2010-04-07

Några dagar...

...har passerat. Jag har haft tid för eftertanke och reflektion. Det var otroligt lärorikt. Jag insåg att jag inte litar på min egen kapacitet och förmåga trots att jag vet att jag har mycket mer att ge. Det ska jag ändra på. Kan hända spelade det faktum in att jag inte sovit på lite mer än ett dygn. Jag hade svårt att tagga upp, trots nervositet och adrenalin som sprutade ur öronen. Jag fick inget riktigt "go". Jag blev avvaktande och defensiv.

Men det var roligt. Vi var en fantastiskt fin grupp som åkte till Halmstad. Trots en del missöden vid start så kom vi fram i god tid och med humöret på topp. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna sådant lugn, sådan harmoni och tillit till människor jag inte känner. Vi var fem fighters och sju coacher, hjälpcoacher, springsjasar och hurraropare. Vi var där för varandra. Ingen mer eller mindre betydelsefull än någon annan. Tre av våra fighters vann, två av oss förlorade, varav jag var en av dem som förlorade. Men jag vann många segrar också. Något i mig, som jag inte kan sätta ord på, förändrades. Förmodligen inte märkbart för andra människor, men jag känner det. Så otroligt påtagligt.

Yo-naa Olofsson (Halmstad Muay Thai), en sådan fin fighter, en sådan fin vinnare. Jag kommer alltid att vara tacksam för att jag fick möta dig i min första match. Du lärde mig mycket. Din fina attityd, din ödmjukhet och din respekt fick mina ögon att tåras när du stod framför mig som en mycket värdig vinnare. Jag glömmer aldrig din blick.

Dagens tips: Ställ inte spiskummin på den plats kanelen brukar stå om du är vanemänniska. Spiskummin funkar INTE på risgrynsgröt kl 5:15 på morgonen.

4 kommentarer:

  1. Vem har spiskummin hemma överhuvudtaget?!

    ;-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Spiskummin är jättegott, dock inte i gröt kan jag tänka mig :).. Du gjorde en bra första match och av egen erfarenhet kan jag säga att man lär sig massor på en förlust, även om det svider lite ett tag efteråt. Ska bli kul att ha er som hejarklack på söndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Sanne...
    Jag ska skrika så mkt jag kan på söndag. Hoppas din Sverigepremiär blir grym.
    Kram tjejen.

    SvaraRadera