2010-02-22

Det är inte fråga om hur hårt...


...fick jag höra idag. Utan hur länge. Det var det här med snön och vintern. Men jag kan meddela att jag faktiskt förlikat mig med vintern igen. Jag tycker om den igen. Jag passar på att skicka en ny snöängel till Malin.

Däremot finns det nog en viss svan som inte alls är glad över vintern. Fatta att simma med näbben i en isbit. Han kan inte äta. Några oroliga medborgare fick tipset att ge svanen bröd i varmt vatten i en nedsänkt hink. Jaha, och vad gör man sen då? Säger till svanen att nu får du hålla näbben still här i det varma vattnet till isen runt näbben smälter, eller vadå? Eller var nu en duktig svan och håll näbben still här så får du strax bröd... Tanken är förvisso god, men ibland undrar jag på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar