2010-02-11

Som ett barn..

...i en godisaffär. Jag har blivit inbjuden till Spotify. Vilken värld det var som öppnade sig. Jag har lyssnat på Glen Medeiros "Nothing's gonna change my love for you", hela dagen. Fatta, alla dessa låtar, nästan obegränsat och jag väljer den. Snacka om syntax error när jag knakade till fingrarna och skulle sätta igång och börja leta musik. Alla små idémoln som svävade på min himmel poffade, ett efter ett. *poff* *poff*.

Om man vill ha mäkta roligt på sin arbetsplats så är den ultimata utmaningen att be en kollega på tjänsteresa i USA köpa smink. Om kollegan därtill är en stor man på 40 och ngt och förmodligen aldrig ens har sett sminkreklam på tv så blir det på gränsen till hysteriskt roligt. Min beställning blev följande: Christian Dior; svart mascara m smal borste, svart eyeliner, ögonskugga i olika nyanser av grått och lila. Gissa vilket svar jag fick :-). Men trots allt antog han utmaningen och skulle faktiskt försöka fixa. Dessa pojkar...

Har kokat risgrynsgröt ikväll. Det här med grötkokning är ett mysterium för mig, precis som att laga köttfärssås. Det spelar ta mej fan ingen roll hur stor jävla kastrull jag använder och hur lite jag häller i kastrullhelvetet. Lika förbannat så ser det ut som om ngn stoppat en dynamitgubbe i en mjölkförpackning eller i en krossade tomaterförpackning och sedan ställt den på min spis. Hur fan gör man. Funderar på att baxa in spisen i badkaret nästa gång...

Dagens musiktips: Nothing's gonna change my love for you m Glen Medeiros. Mmm, jag var typ 14 år...

3 kommentarer:

  1. Men kom igen, spotify har ju funnits i hundra ååååår! Men bättre sent än aldrig din pensionär ;-)

    SvaraRadera
  2. He he, jag sitter på jobbet och lyssnar på Promoe på Grooveshark.com. Har ju inte Spotify, men kom på att jag hade login här. Jag får en MASSA jobb gjort! ;-) Kollegorna tittar konstigt på mig när de går förbi och kommenterar min musiksmak. Jag förstår inte...

    SvaraRadera