2010-03-01

Ishockey...


...är otroligt trevligt att titta på. Framförallt om det är på det viset som igår. Canada-USA. Så otroligt spännande. Jag åt upp mina Ahlgrens chokladdoppade bilar i pur entusiasm innan första perioden ens startat. Jag var taggad, kan man säga. Trots att USA hade en stjärna i sin fantastiske målvakt Miller, så blev ändå Sidney Crosby den som fick avsluta hela OS. 3-2 efter bara ett par förlängningsminuter. Jag skrek rätt ut, just då var jag väldigt mkt kanadensare. När publiken sedan hyllade både USA's målvakt och Canada's hjälte så rann tårarna på mina kinder.

Idag tar jag tag i det igen. Livet. Ut med läsk, chokladdoppade bilar och grillchips. OS är ju över. In med de där knasiga-proteingrejerna-som-jag-inte-minns-namnet-på-men-det-låter-jäkligt-kreddigt-om-man-säger-det-rätt (hjälp mig Jenny), vatten, löpning, grönsaker (gud hjälpe mig) och träningträningträning. Jag SKA vara i form till 4:e April. JAG SKA!!!

Dagens "-Fatta att du inte är så ung som du tror"; När man har klass och en deltagare på strax under 20, efter passet högt och tydligt deklarerar att "fan, du är så cool fast du är så gammal".

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha, jag tycker också att du är lite småcool fast du är så lastgammal!

    SvaraRadera
  2. Vad ska du göra 4:e april? *nyfiken, nähä??*

    SvaraRadera